444 22 41
  • İngilizce
  • Almanca
  • Türkçe

Birden Fazla Müşteri Numarası Olanlar Tek Müşteri Numarasında Birleştirilecek

Birden Fazla Müşteri Numarası Olanlar Tek Müşteri Numarasında Birleştirilecek

Türk Patent Enstitüsü, hem kurum içi hem de kurum dışı pay sahiplerine arz ettiği bilgi sistemlerinin daha verimli, hızlı ve kullanıcılarla dost bir yapıda hizmet verebilmesi adına ileriki dönemde yeni uygulama programları geliştirmeyi amaçlıyor.

Bu hedefe paralel olarak gerçekleşen çalışmalar sadece teknik araştırmalarla kısıtlı kalmamakla birlikte, kurumsal hizmet aşamaları da şuan ve ileri süreçte gereksinimlere önem verilerek yeniden yapılandırılmaktadır.

TPE bu hususta, yeni kamu işlemlerinin ilerletilmesine katkı sağlayacak müracaat gerçekleştiren kişiyi birleştirme ve sahip uygulamaları yönetimi ismi ile erken bir sürede müracaat gerçekleştiren kişileri, kişi vekillerini ve kullanıcıları etkisi altına alacak bir çalışma içerisindedir.

Alakalı Çalışma Esasında

  1. Mükerrer biçimde kaydedilen müşterilerin belirli prensip kapsamında bütün haline getirilerek tek bir müşteri şeklinin oluşturulması
  2. TPE, patent, marka ve endüstriyel projeler daireleri ile muhasebe departmanınca hazırlanan ve bu departmanlarca bağımsız aşamalar ile idare edilen müşteri verilerinin tek bir kurumsal bilgi torbasında biriktirilerek, TPE etkinlik yapısında tek bir merkezden yapılması hedefleri bulunmaktadır.

Bu çerçevede gerçekleşen kurumsal araştırmalar ve kullanıcıların göreceği yeniliklerde temel bilgiler 2 farkı başlıkta arz edilmiştir.

1)    Müşterilerin Birleştirilmesi Uygulamaları

TPE müşteri veritabanları, marka, patent, endüstriyel proje dairesi başkanlıkları ile muhasebe departmanınca tek tek idare edilen 1.5 milyona yaklaşan müşteri kaydı barındırmaktadır. Alakalı kayıtlar analiz edildiğinde kurumsal etkinlik  ve faaliyet programları neticesinde aynı şahıs için hazırlanmış mükerrer müşteri kaydının bulunduğu görülecektir.

Örneğin, A şirketi tarafından gerçekleşen bir marka ve tasarım müracaatı neticesinde aynı şirket adına markalar ve endüstriyel projeler dairesi ile adına fatura kesilen şahısa bağlı bulunmak koşuluyla muhasebe departmanınca müşteri kaydı açılmaktadır. Bu yönüyle aslında tek bir şirket adına mükerrer müşteri kaydı açılmakta ve bunlar farklı birimlerce idare edilmektedir. Müşteri birleştirme uygulamaları ise, alakalı birimlerce tek tek idare edilen bu müşteri kayıtlarının tek bir yerde toplanması ve mükerrer olduğu belirlenen kayıtlar adına birleştirme uygulamalarının gerçekleşmesi ile meydana gelmektedir. Söz konusu birleştirme uygulamalarının adeti 1.5 milyona yaklaşan kayıtlar ayrı ayrı analiz edilmekte, isim, soy isim, unvan, adres, T.C kimlik ve vergi numarası gibi bilgilere dikkat ederek müşteri birleştirme kararı alınmaktadır.

Müşteri birleştirme uygulamalarının sistematiği ve getirilerin hakkında olası soruların cevapları su şekildedir:

Sahip (müşteri) Birleştirme Uygulamaları Nasıl Yapılacak?

  • TPE veritabanında 1.5 milyon yaklaşan müşteri kayıtları ayrı ayrı analiz edilmek şart ile, birleştirilmesi uygun olan kayıtlar bir müşteri kaydında kurumsal bir uygulamayla birleştirilmektedir. Müşteri verilerinde görülen kısmi tutarsız durumlar sebebi ile birleştirme uygulamaları birtakım şartlara uygun gerçekleşmektedir.


  • Aşamada aynı şirket için açılmış mükerrer müşteri kayıtlarının var olduğu görülmektedir. Alakalı olan kayıtların bir müşteri şeklinde tek hale getirilirken adres ve unvandaki bir takım farklılıkların bulunduğu ve hangi adreste birleştirme gerçekleştirileceği sorusu oluşacaktır. TPE bu tür müşterilerde birleştirme gerçekleştirirken mevzuatın alakalı maddelerinde yer alan hükümler paralelinde, birleştirmeye tabi olacak sahiplere mahsus en yeni tarihli dosyada bulunan adresi dikkate almakta ve birleştirmenin ardından tekil duruma getirilen müşterinin adresini bu adres şeklinde atamaktadır.


  • Müşteri birleştirme ilk önce TPE’ce verilerin değerlendirilmesi şekli ile resen gerçekleşecektir. Fakat önümüzdeki zamanda kanıtlayıcı bilgi ve dokümanlar arz edilmek şart ile müracaatta bulunan kişiler yada vekillerce fiziksel yada elektronik ortamda müşteri birleştirme isteklerinin gerçekleşmesine olanak tanınacaktır.


Mevcut TPE Sahip Numaralarında Değişiklik Yapılacak Mı?

TPE sahip numaraları, müşteri kaydı açan 4 değişik birim tarafından bu kayıtlar açıldığı anda verilmektedir. Şimdiye kadar aynı numaraların çeşitli departmanlar tarafından değişik kişilere verildiği ve bunan dolayı numaralarda çakışma yaşandığı bilinmektedir. Bu tarafı ile TPE sahip no’larının hepsinde, birleştirmelerde ve ardından problemler yaşanmaması için düzenlemeye gidilecektir. Kullanıcılar yeni TPE sahip numaralarına TPE’nin gerekli sayfasından, eski TPE sahip numaraları yada isim, soy isim, şirket unvanlarını kullanarak gerçekleştirecekleri sorgulamalar neticesinde ulaşabilecekler.

Ayrıca çalışmanın bitmesi ile, yerli müracaat sahipleri için gerçekleşecek müracaatlarda ise T.C kimlik ve vergi numaraları öncelikli bilgi olacaktır. Bu şekli ile sahip verilerinin yönetiminin daha sağlıklı gerçekleşmesi, müşterilere arz edilen TPE sahip numaralarının ise faaliyet alanlarının zamanla indirgenmesi hedeflenmektedir.

 

2)     Unvan, Adres, Tür Değişikliği, Müşteri Bilgileri Güncelleme Uygulamaları

 

  • Müşteri verilerinin yönetimi, müşteri kaydını açan birimlerce yapılmaktadır. Müracaat sahipleri yada vekiller isteklerini, alakalı birimlere direk gerçekleştirmekte ve alakalı mevzuat maddeleri çerçevesinde gerçekleşen analizler neticesinde müşteri bilgileri, birimler tarafından düzenlemeye gidilmektedir.

  • Müşteri birleştirme işlemleri ile birlikte kurumsal organizasyon ve iş aşamalarında da düzenleme yapılmaktadır. Çalışmanın yaşama geçmesi ile birlikte adres, unvan, nevî değişikliği ve sahip verilerinin güncellemeleri, müşteri kaydının ait bulunduğu birimden bağımsız şekilde TPE organizasyon yapısında belirlenen bir birim tarafından işletilecektir. Buna göre müracaatta bulunan kişiler ve vekilleri;


  • Aynı müşteri bilgisinde değişiklikte bulunmak adına TPE’nin çeşitli birimlerine tek tek istekte bulunmayacak, gerçekleştirecekleri tek bir istek ile işlemlerini gerçekleştirebilecekler.


  • Çeşitli dairelere arz edecekleri unvan ve nev’i değişikliği istekleri ile sahip bilgilerinde gerçekleşecek hata düzeltmeleri adına tek bir ücret yatırılacaktır.


  • 2017 de başlayacak Tebliğ değişikliği ile bu uygulamalar, ücret talep edilmeden gerçekleşecektir.


  • Projenin faaliyete konması ile birlikte fiziksel istekler adına yeni uygulama formları TPE web sayfasında yayınlanacaktır.


  • Müşteri Birleştirme ve Müşteri İşlemleri Yönetimi çalışmasının 2016 yılın son çeyreğine doğru tamamlanması ve faaliyet konması amaçlanmaktadır. Süreç kapsamında yaşanan gelişmeler gerçekleşen ilanların sistem kullanıcılarıyla paylaşımı yapılacaktır.


Patent, Ar-Ge Teşvikleri, Buluşlar, Patentli Buluşlar, Teknoloji, Patentli Teknoloji sektörlerinde ve Patent ihlallerine Karşı Açılan Davalarda yaşanan güncel gelişmelerden haberdar olmak için lütfen sistem patent web sayfamızı ziyaret ediniz...

 

Haberler /haberler.aspx

Hemen Başvurun!

Tescil veya Patent başvurunuz hakkında bilgi almak için formu doldurup hemen bize gönderin!

HİZMET LOGOLARIMIZ

Sistem Patent altında hizmet verdiğimiz markalar yanda listelenmiştir.

Smiley face
--%>